شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۵۵:۲۰

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی
فعالیت کشتیرانی دریای خزر باعث شکوفایی اقتصادی منطقه شده است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: نگاه سازمانی به توسعه کشتیرانی در دریای خزر استراتژیک است و امکانات و تجهیزات شرکت کشتیرانی دریای خزر در این دریا و فعالیت‌های ارزشمند ناوبری و خدماتی که در عرصه تجاری انجام داده سبب شکوفایی اقتصادی منطقه شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، رضا مسرور که در جمع مدیران کشتیرانی دریای خزر سخن می‌گفت افزود: کشتیرانی دریای خزر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران در حوزه ترانزیت بین‌المللی بوده و بخشی از توسعه اقتصادی منطقه خزر ناشی از تلاش‌های این مجموعه است. مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، رویکرد این سازمان را فعال‌سازی کریدورهای ترانزیتی نوستراک (شمال و جنوب) چین و اکتائو و بندرانزلی به‌منظور رونق حمل و نقل دریایی در دریای خزر بیان کرد و گفت: اجلاس بین‌المللی اتاق‌های بازرگانی کشورهای حوزه خزر اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی این منطقه برگزار می‌شود.

مسرور تصریح کرد: این همایش فرصت بسیار مناسبی برای گسترش ارتباطات بازرگانان و تجار داخلی با فعالان اقتصادی عضو در این اتاق تجاری بین‌المللی است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به توسعه همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای حاشیه خزر، گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری با این کشورها از مهمترین اولویت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی است و با احداث مجتمع بندری کاسپین در محدوده منطقه به دنبال تکمیل و توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ترانزیت دریایی خود هستیم. وی برقراری خطوط منظم کشتیرانی از انزلی به سایر بنادر را مهم و از رایزنی سازمان منطقه آزاد انزلی با سازمان توسعه تجارت ایران که منجر به افزایش ظرفیت کانتینری یخچال‌دار شده است خبر داد و خاطر نشان کرد: تاسیس موسسه آموزشی کشتیرانی دریای خزر به‌منظور پرورش نیروی متخصص در این منطقه، به افزایش نیروهای متخصص و کارآمد داخلی در حوزه کشتیرانی منجر می‌شود.

علی اكبر غنجی مدیر عامل شركت كشتیرانی دریای خزر در این نشست به بیان سابقه فعالیت و برنامه‌های در دست اجرا شركت متبوع خود پرداخت و با بیان اینكه این شركت كشتیرانی از سال ۱۳۷۱ شروع به فعالیت نموده و در سال ۱۳۸۵ در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده است افزود: این شركت با هدف توسعه ناوگان ملی و تجاری كشور، برقراری خطوط كشتیرانی و بهینه‌سازی حمل و نقل دریایی در دریای خزر تاسیس شده و با شعب داخلی و خارجی و همچنین اسكله‌های اختصاصی در بنادر خزر، دارای ۲۳ كشتی، بالغ بر۳۰۰ كانتینر ۴۰ و ۲۰ فوت و همچنین ۳۲ كانتینر یخچالی بوده و با ظرفیت حمل سالانه ۱۰۰ هزار تن كالا، خطوط كشتیرانی مستقیم و منظم با تمام بنادر دریای خزر برقرار كرده است. وی امكانات كشتیرانی دریای خزر را در زمینه صادرات مناسب ارزیابی كرد و گفت: قرار گرفتن این مجموعه در محدوده منطقه آزاد انزلی و رویكرد حمایتی مدیران این سازمان برای توسعه مبادلات تجاری و همكاری با كشورهای حاشیه خزر، بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ترانزیت بین‌المللی این شركت افزوده است. در پایان مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی از محدوده بندری و كشتی‌های شركت كشتیرانی دریای خزر كه با حضور مدیران این شركت همراه بود بازدید كردند.



  کد خبر : 481
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :